27.05.2010

Cembrit zaprasza SBS do Grecji

Wyprawa do serca Hellady

Cembrit zaprasza SBS do Grecji :: Wyprawa do serca HelladyCembrit zaprasza SBS do Grecji :: Wyprawa do serca Hellady

Firma Izopol ponownie wyróżniła SBS wśród wąskiego grona największych dystrybutorów swoich produktów. Nagrodą była kilkudniowa wyprawa do Grecji. Nasza wycieczka rozpoczęła się od przylotu do Aten - stolicy Grecji. Poznaliśmy tutejszą gościnność po zaproszeniu na lunch do tawerny Lemonokipos, gdzie po raz pierwszy spróbowaliśmy greckiej kuchni. Później wyjechaliśmy w kierunku otoczonych przez skały Parnasu Delf, które w starożytności były uważane za środek ziemi. Kolejnego dnia zwiedzaliśmy prastare miasto i słynną wyrocznię świątyni delfickiej oraz wspaniały Święty Krąg ze Świątynią Apollona. Następnie udaliśmy się na posiłek w tawernie Epikouros, usytuowanej na zboczach Parnasu, gdzie był czas na chwilę odpoczynku i degustację greckiego wina. Po opuszczeniu Delf ruszyliśmy w kierunku Koryntu, przejeżdżając przez słynny most Rion-Antrion. Wkrótce dotarliśmy do Loutraki, przepięknie położonego miasta, które słynie z krystalicznego morza, kamienistych plaż oraz kasyna. Kolejny dzień rozpoczęliśmy od rejsu po Kanale Korynckim, będącym wspaniałą okazją aby podziwiać przepiękne widoki. Ogromne wrażenie robiły ściany kanału, które mają wysokość około osiemdziesięciu metrów. Później opuściliśmy Peloponez i ruszyliśmy w kierunku stolicy kraju - Aten. Tam zwiedzaliśmy najsłynniejszą budowlę jaką jest Akropol zwieńczony ruinami Partenonu oraz Teatr Dionizosa, Agorę Rzymską i Grecką. Byliśmy również w supernowoczesnym muzeum, prezentującym rzeźby i inne dzieła sztuki ze szczytowego okresu starożytnej demokracji ateńskiej. Ostatniego dnia kontynuowaliśmy zwiedzanie miasta oraz najważniejsze zabytki. Kulminacją było oglądanie wyjątkowego przedstawienia jakim jest uroczysta zmiana warty przed Parlamentem. Przed wyjazdem na lotnisko zwiedziliśmy jeszcze największy port w Pireusie. Oczarowani połączeniem współczesności i odległej historii zakończyliśmy tę niepowtarzalną wyprawę odbytą wspólnie z Cembritem.